Oslo 3. oktober 2018 – En av Norges aller raskest voksende nettbutikkjeder, Netthandelsgruppen, innfører Klarnas sømløse betalingsløsning i den nyinnkjøpte helsekost-nettbutikken soma.no. Det viktigste målet for dem er å øke mobilkonverteringene.
– Vi er opptatt av at kunden skal kunne handle raskt og effektivt med færrest mulig klikk og med størst mulig fleksibilitet. Det er også svært viktig for oss å ha en løsning som fungerer optimalt på mobil. Der er Klarna Checkout det klar beste alternativet, sier daglig leder i Netthandelsgruppen, Per William Frøisland.
Netthandelsgruppen har de siste årene hatt en voldsom omsetningsvekst og suksess med sine tre nettbutikker Tights.no, Comfyballs.no og Comfyballs.se. Mens de i 2016 omsatte for 60 millioner kroner ligger det an til å bli nærmere 150 millioner kroner i år. Samtlige av de tre nettbutikkene har benyttet seg av Klarna Checkout.
Økt mobilkonverteringer med 60 prosent
Når de nylig kjøpte helsekost-nettbutikkensoma.nofra det børsnoterte selskapet Midsona, ble nok engang den europeiske fintech-kjempens smooothe betalingsløsning valgt.
– Med Klarna Checkout har vi økt våre mobilkonverteringer med hele 60 prosent siden starten av 2016 i de nettbutikkene vi eier nå. Nøkkelen for å lykkes medsoma.noer å tilby en nettbutikk med en best og smidigst mulig betalingsløsning tilpasset kunder som bruker mobilen til å handle. Det er på mobil den store veksten innenfor netthandel er og vil være. Det er hovedgrunnen til at vi valgte Klarnas løsning, sier den daglige lederen for Netthandelsgruppen.
Også på desktop har Klarnas smidige betalingsløsning økt konverteringene i Netthandelsgruppens nettbutikker med 25 prosent i den samme perioden.
Glade og stolte av samarbeidet
– Vi er svært glad og stolte av at en så fremoverlent og innovativ samarbeidspartner som Netthandelsgruppen velger å bruke Klarna som betalingsleverandør nå også i sin nyinnkjøpte nettbutikk. Det er et bevis og et kvalitetsstempel på våre løsninger. De skal være enklest, best og mest mulig fleksibelt – både for kunden og nettbutikkeieren, sier kommersiell leder i Klarna, Jens Rygg.
Spesielt fokuset på å øke konverteringer blant kunder som kommer inn i nettbutikken med en mobiltelefon kjenner han igjen fra mange av deres tusenvis av norske nettbutikker som benytter seg av Klarna.
Omtrent 70 prosent netthandler nå med mobile enheter
I løpet av de siste årene har netthandel med mobile enheter som smarttelefoner og nettbrett stadig blitt mer og mer populært blant forbrukerne. Ferske tall fra Klarna viser at nesten 70 prosent av norske kunder nå bruker mobile enheter til netthandel. Rygg mener at langt flere nettbutikker enn i dag bør ha fullt fokus på mobilkonverteringer.
– Hele kundereisen, inklusive betalingsløsningen, må da være optimalisert for bruk på mobiltelefonen. Med Klarna Checkout er det svært enkelt både å velge betalingsløsning og leveringsmåte. Det merker flere og flere nettbutikker på sin mobilkonvertering, sier Rygg.
2 kommentarer
I have been looking for articles on these topics for a long time. safetoto I don’t know how grateful you are for posting on this topic. Thank you for the numerous articles on this site, I will subscribe to those links in my bookmarks and visit them often. Have a nice day
The point of view of your article has taught me a lot, and I already know how to improve the paper on gate.oi, thank you. https://www.gate.io/uk/signup/XwNAU